רפואה סינית -אלמנט עץ-כבד (LIV), כיס מרה (GB) 

 

באלמנט העץ ברפואה הסינית שני איברים : כיס מרה (GB) וכבד (LIV). 

הכבד מאחסן את הדם ומווסת את עוצמת הדם והצ'י בגוף. בזמן ערות הוא מניע את הדם והצ'י בשרירים ובאיברים, מאפשר את התנועה והגמישות שלהם את ההזנה שלהם,ואת שמירת הסדר והזרימה התקינה לכל איברי הגוף. זוהי פעולה השומרת את תהליכי הזרימה וההזנה במצב הרמוני תוך שמירת האיזון בין שפעול והזנה. ההנעה והדחף של דם-צ'י הכבד (LIV) דוחפת אך גם מזינה בו זמנית ומטפחת את איכותם בשרירים ובגידים. בזמן מנוחה הדם חוזר אל הכבד. רמת דם תקינה בכבד מאפשרת הזנה של רקמות,שרירים וגידים אך גם מעורבת באיכות השינה ובהשפעות מערכתיות נוספות. 

הכבד מאחסן הדם ואחראי על מחזור הוסת. הצ'י והדם תלויים זה בזה ולכן חוסר דם בכבד או חסימתו יוביל לאי סדירות, אי מחזור. עודף או חום יכול לגרום לדימום וסתי רב או דימום שלא בזמן המחזור. איכות הצ'י והדם בכבד משפיעה ישירות על איכות וגמישות הגידים והשרירים, הציפורניים, הראייה. הכבד "נפתח" לעיניים והוא ראי הנפש, לכן, כל הדיסהרמוניות והפתולוגיות של הראיה קשורות לכבד – יובש, כאבים, אדמומיות, ירידה בראיה, גרד וכל הסימפטומים הקשורים אל הנפש גם בהן תהיה מעורבות כלשהיא של צ'י-דם כבד וההשפעה של הקשר SHEN- HUN. 

חסימת צ'י בכבד היא אחד הסימפטומים הנפוצים בגלל הקשר אל מצבי דחק ומתח נפשיים, חוסר פעילות גופנית, עבודה מרובה מידי ועומס מנטאלי והפרעה במהלך הרגשות. צ'י כבד הזורם בחופשיות מניע דם והוא ביטוי להרמוניה פנימית, זרימת רגשות, ביטוי. בעוד שחסימתו מעידה על מצבי דחק, רוגז, מתח פנימי ודיכוי הבאים לידי ביטוי במישור הרגשי, מנטאלי,פיסי כמו כאבי מחזור, דיסהרמוניות של מערכת העיכול, הרגשת עצם זר תקוע בגרון, בחילות וגודש.

כיס המרה (GB) אוגר את נוזל המרה. הוא נמצא ביחסי חיבור עם הכבד ותלוי בהעברתו של נוזל המרה וביכולת ההנעה של צ'י הכבד הנשלח אל הגידים והרצועות על מנת לשמר את חוזקת ואת תפקודם התקין.  

במצב בו האדמה חזקה מידי ביחס ליסוד העץ התנועה מואטת. אלמנט העץ יתקשה להניע גם במישור פיסי\ התודעתי \רגשי\ מנטלי ויתקיים העימות הפנימי בין הערך העצמי וטובת המטרה (עץ) לבין טובת הכלל, וויתור על מטרה אישית למען חשיבה קולקטיבית (אדמה) .

האדם יפתח חשיבה סוציאלית והתחשבות יתר אשר תעצור את מטרותיו שלו, ולא משנה עד כמה יתרום מיכולתו ימשיך להרגיש כי

הוא אינו מממש את עצמו, דאגה מנהלת אותו ושיש מתח קבוע בין גישות שלא ניתן ליישב אותן. זה מוביל לסימפטומים של עימדון. היכולים להופיע בכל אחת מהרמות H-E-M . הפרעות עיכול, נפיחות, גזים, גודש, כאבי בטן,מחשבות טורדניות ודאגה, קושי בלמידה, עצבנות וקושי להכיל, ולבסוף דפוסים ממוטטים של צ'י טחול כמו עייפות ולאות, וצ'י כבד שלא מצליח להניע ולהרמן את הטחול והקיבה.

לעימדון הזה השלכות גם על אלמנט האש כמובן אך ברמת העץ אפשרויות הטיפול הם מגוונות:

נקודות אדמה על מרידיאני הכבד והכיס המרה LIV3 ו- GB34 . או וגם נקודות עץ על הטחול והקיבה ST43 , SP1.

פיזור עודף האדמה דרך אלמנט המתכת ST45 ,SP5, CO11, LU9 _( את LU9 לא אפזר - היא נקודת אדמה על מריגיאן מתכת אבל גם נקודת מוצא- מקור ). 

עבודה דרך ששת השכבות -  YANG MING , JUE YIN , SHAO YANGתלוי כמובן בתמונת הנתונים הכללית וכמובן בתמונת הדופק.  

עודף עץ על אדמה הוא תנועת יתר, מצב טריגרי אשר לא מאפשר יציבות של התנועה ולכן היא נעה באופן אימפולסיבי, בדינמיות שנראית לעיתים מתריסה, תוקפנית, אגואיסטית וכזו שלא ניתן להתעלם מכוחה כאשר היא נמצאת במצב פעולה. הכבד הופך את כיוון הזרימה של הקיבה וסימפטומים של חסר באדמה ועודף בעץ יופיעו. זה מצב חום ועודף יאנג שמחייב חיזוק של אלמנט האדמה דרך אלמנט אש, או מוצא, חיבור ופיזור עודף עץ באדמה שיכול להיעשות דרך אלמנט האדמה פיזור ST43, SP1 או פיזור עץ דרך אש PC9, TH3 ,HT9, SI3 ותיעול לחיבור אש -אדמה תוך שימוש בנקודות חיבור והצטברות אלמנט עץ על מנת לאזן את התנועה או נקודות HEAVEN -EARTH -MEN על פי השכבה הרצויה. 

העבודה עם נקודות גזעים וענפים, מרידאנים מיוחדים היא אינדיבידואליסטית לטעמי ולא כוללנית. לכן בסופו של דבר הכל נשען על האבחון, התשאול, הדופק, והנתונים הקיימים. 

 

ניתוח מקרה קליניקה

אישה בת 52

תאריך לידה :3.10.1964 בשעה 12:25

סובלת הרבה שנים מבעיות קיבה: שילשולים ועצירות לסירוגין, רזון, דיסהרמוניות עיכוליות - גזים, נפיחות, כאבי בטן, חוסר תיאבון.

טבעונית 15 שנה .

כאבי ראש, מיגרנות( בתדירות של פעם בשבועיים) ,סחרחורות תכופות על רקע חוסר דם ורוח. 

רקע של דלקות גרון כרוניות והתקררויות תכופות בילדות. 

רקדנית העוסקת בתנועה ומחול ועוסקת גם בהוראת התחום- יש רקע של הרבה פציעות (גידים, רצועות, בירכיים)

עצמאית מאד. כל עולמה בנוי על תנועה והצורך להיות בתנועה, יש עייפות רבה וצריכה חיזוק טיפולי לכך.  

חיה בגפה, ללא בן זוג או ילדים

דפקים מיתריים, מתוחים וצפים. חולשה משמעותית ב SP, HT, PC , KI 

מתח ומיתריות רבה ב LIV-GB -TH

4.עבודה עצמית על יחסי מתכת \ עץ - ריסון - צמצום- הרחבה - דחיפה. תאום התנועה הפנימית והחיצונית מבלי לפגוע באדמה\ אש . הרגעה, שחרור ופיתוח מודעות כלפי הכלים הקיימים והדרך להביא אותם לפוטנציאל תפקודי מלא דרך האלמנט הראשי- עץ יין. 

5. אם הייתי מבצע מבחן שאלות אישיות על חמשת האלמנטים, רוב האנשים וגם היא היו מצביעים על כך שהיא שייכת לאלמנט מתכת. 

רק על מנת לשנות את החשיבה הזו נדרש תהליך משמעותי ועמוק. 

אני משתף את המטופל בכל שלב בתהליך הטיפול. באבחנה, במטרות הטיפול. זאת לא מעבדה לדיקור סיני אלא שיח. אני מלווה אותו במסע ולכן כל טיפול מדברים על כל נקודות ההתייחסות בתהליך שהיא עוברת. ככלל הטיפול, הזמן והקצב הוא של המטופל, על פי יכולת ורצון. אני עושה כמיטב יכולתי לשקף את התהליך הרחב והממוקד בבהירות, מבלי להזניח את המישור המעשי ואת הסימפטומים האקוטיים והכרוניים שמציקים לו ופוגעים בבריאותו וברווחת חייו. יחד עם זאת אני מאמין בלב שלם כי ללא התייחסות אל התמונה הכללית , אל המודעות והבנת הכוחות הפנימיים וחיצוניים הפועלים, לא יכול להתקיים ריפוי אמיתי.

 

הרחבה על אלמנט עץ

 

 

 

 

ברפואה הסינית יחסי אלמנט מים ואלמנט עץ \ יחסי כבד (LIV) עם הכליות (KI ) בנויים על יחסי דם ותמצית.

.הדם של הכבד מזין את התמצית של הכליות ובתורה התמצית מייצרת דם ומזינה את הכבד

בעוד הכבד אחראי על יכולת התכנון של האדם, כיס המרה אחראי על קבלת ההחלטות. באלמנט מים (KI) נוצר הרעיון ומתגבש החזון לפעולה, הכבד (LIV) הוא המתכנן, כיס המרה (GB) הוא המוציא אל הפועל, מכיל את האומץ והנחישות ויכולת האדם לצאת מתוך המרחב הבטוח שלו לפעולה. עצם טיבה של הפעולה היא כביטוי של דחף, "אלימות". זו קיימת בכל יציאה אל מעבר לגבולות. אלמנט עץ "רוכב" על ההתמדה והרצון של אלמנט המים ומשתמש בתנועה שהמים יוצרים על מנת ליצור פריצה, תנועה,יכולת. התנועה תלויה  "בדחיפה" של המים (KI\BL) ומכוונת לטווח קצר תוך ניצול עליית האנרגיה כמנוף להוצאה לפועל\החלטות וזאת כאשר המערכת עובדת באופן מתואם והרמוני. אפשר לתאר את זה כאסרטיביות, חיבור בין מחשבה ורעיון למימוש ו \או הוצאה לפועל מבלי שרגש או פחד מפריע, דוחק או גורם לסטייה מהביצוע.  זהו ביטוי נכון של חיבור בין אלמנט מים אל אלמנט עץ. יש בכך התנסות המאפשרת מרחב פעולה ולא דוחפת לשליטה על הסיטואציה המתגבשת אלא מאפשרת זרימה, חופש והסכמה לבואם של שינויים , אירועים או מחשבות שלא נלקחו בחשבון מלכתחילה אך הן משתלבים בנתיב הזרימה, בדרך למימוש.  לכן : תפקוד תקין של כבד וכיס מרה  מאפשר התנהלות בנסיבות משתנות מבלי לתת לפחד, דחק או רגש אחר להפריע. הזרימה הזו חיונית לאלמנט העץ ואינה מתייחסת לזמן כגורם מגביל, לא מאפשרת שיפוטיות אלא חופש. הזרימה יכולה להיות חזקה או איטית אבל לאלמנט עץ אמיתי לא אכפת ובלבד שיהיה בנתיב הזרימה וההתקדמות. קרי, אלמנט עץ פתוח\ "מחכה" באופן ספונטני לרעיון וזורם עימו, באם יש בחירה אז הוא מתרגם את הרעיון למטרה ואז מנצל את הכח והדחף של המים ורותם התלהבות ואומץ על מנת להוציאה אל הפועל. האמנות האמיתית של אלמנט העץ היא היכולת לחכות לזמן כושר מתאים, תוך שהוא מתנהל בדרך ספונטאנית ונינוחה מבלי לדחוף שום דבר לפני שהגיע מועד הביצוע. גם אז, הוא משתדל לזרום כמה שניתן ללא מאמץ מיותר. את המאמץ והנחישות הוא מפעיל באופן ממוקד ולטווח קצר בעוצמה שתיצור עבורו את האפקט הרצוי. הדרך והמחיר פחות מטרידים אותו בעיקר אם זו מטרה לטווח קצר. 

האיכות של אלמנט העץ ברפואה הסינית באה לידי ביטוי אם כן בשני מישורים: איכות צ'י ודם בכבד (LIV) ויכולת ההנעה שלהם, ואיכות

ההזנה והתנועה של צ'י הכבד המזין בצ'י את כיס המרה. שניהם יחד תלויים באיכות אלמנט המים (KI\BL)והזנתו. כל חסימה, עיכוב או חסר 

באלמנט המים ישליך בהכרח על אלמנט העץ ועל תפקוד האיברים בתוכו. אלמנט מים מניע את הרצון לפעולה. ניתן לתעל את הפעולה דרך

נקודות דיקור באלמנט העץ או אלמנט המים תלוי באופי הפעולה והמטרה הטיפולית. תמונת הדופק מבחינתי נמצאת לפני הנתונים "היבשים" 

נקודות מים  באלמנט עץ - LIV8 , GB43 מחברות ומתעלות את המים להזנה במצבי חום באלמנט עץ. לכן LIV8 תוסיף YIN ותקרר, תנקה חום ולחות ממחמם תחתון ותתמוך במצבים בהם LIV YANG תקוע.

GB43 תעבוד יותר ברמה של צ'י אך עצם הקבלה של YIN מהמים תתעל אותו לאיזון ה YANG בחלק העליון של הגוף ועצם הפעולה מייצרת דחף להוצאה לפועל של GB ובהמשך לכך גם הזנה של אלמנט אש. הזנה המתואמת עם התמיכה של המים בעץ (כנקודת מים). תמונת הדופק קובעת ויש הרבה מצבים כאלה שכדאי לשקול בהם גם תמיכה מסויימת באלמנט המים טרם חיזוק אלמנט העץ בשל הנטיה של המים לחסר. למשל-KI3, BL64 מוצא או נקודות מים על מים BL66 או KI10. 

תיאום בין הכבד לכיס המרה בתוך האלמנט עצמו יכול להיעשות דרך נקודות החיבור LIV5 או GB37 , והשגת האפקט של חיזוק כבד וכיס מרה  יכולה להיעשות ללא נגיעה באלמנט המים דרך נקודות YUAN -המוצא LIV3 ו-GB40 ,  לחיזוק ה YIN או הYANG של האיבר או נקודות הצטברות LIV6 , GB35,36במידה וקיימת חסימת כאב, עודף ופתולוגיות של דם. אלו מגוון כלים שיכולים לשמש את המטפל על פי הצורך המתבקש.

אם אלמנט המים בעימדון או שיש עודף באלמנט מים על אלמנט עץ והאדם מתפזר למגוון רעיונות שלא יוצאים לתכנון ולרצון פעולה, שהוא סגור וקר, מנותק רגשית ודיפוזי( ניתן לקרוא עוד על היחסים המדוייקים כאן וגם כאן  ) אפשר להשתמש ב KI1 , BL65 או בפיזור של LIV8, GB43. מצבים אלה מחייבים לעיתים דווקא עבודה עם מרידיאנים מיוחדים או נקודות שלהם, בשל הצורך לעורר או להזיז מערכות במעגלים עמוקים או רחבים יותר.למרות העבודה הממוקדת על פתולוגיה או תהליך רגשי\ מנטלי\ רוחני דרך הקשר מים -עץ , כל פעולת דיקור שלא תעשה תשפיע בהכרח על מערכות היחסים עם שאר האלמנטים כמו אש, אדמה ומתכת. לכן יש חשיבות עליונה לתאם את האסטרטגיה הטיפולית כך שההשפעות הנלוות יילקחו בחשבון בטרם פעולה.למשל חיזוק אגרסיבי של מים על עץ ישפיע בהכרח על אלמנט האש ועל הלב HT ועל ה SHEN . כנ"ל גם לגבי אלמנט המתכת והאדמה. לכן  תמונת הדופק קובעת תמיד     

ויתכן בהחלט שצריך לדקור כתמיכה נקודות באלמנטים אחרים בכפוף לתמונה והאסטרטגיה הכללית. 

הפעלת מטרות לטווח ארוך תלוייה  ביכולת ההחזקה של האדמה. היא  השומרת על היציבות בתוך התנועה כמו אצן  (אלמנט עץ) אשר תלוי בריצתו לא רק במהירות ,כח ודחף אלא בעיקר נתמך על ידי יכולת האדמה לאזן את התנועה ולשמור אותו יציב במקומו, מבחינת קצב ויכולת פיסית. יחסי אלמנט עץ עם אלמנט אדמה הם יחסים של שליטה. אלמנט עץ שומר על החירות להחליט ואלמנט אדמה מקבל את רצונו - לקחת אחריות ולדאוג לפרטים. זהו  גם מתח המתקיים בין אומץ ובין דאגה. האומץ מעודד יציאה מהגבולות המוכרים אל מרחב לא ידוע ולא ודאי, הדאגה מצמצמת את המרחב ודורשת בהירות בנוגע לביטחון, גורמת לבדיקה חוזרת ונשנית של הביטחון הזה וגם מופנית אל מישהו אחר. לבריאות של קרוב, למצב מדיני, למצב כלכלי. ההבדל הוא שהחריגה של גבולות הדאגה מציבה את המתבונן בסיטואציה שבה אין לו יכולת השפעה על הסיטואציה או שליטה על המתרחש.  אלמנט עץ  לא מכניס את עצמו למצבים בהם אין לו מידת השפעה והוא יודע למנן את כוחו ולהפעיל כח בנקודה ספציפית אשר יכולה להכריע מהלך לטובתו.

אלמנט עץ לא מנסה להשפיע הוא משנה, פועל ולוקח סמכות מבלי לבקש רשות או הסכמה.הוא רואה את טובתו וטובת המטרה, מאפשר חופש לעצמו ולאחרים דווקא כי רואה הוא את מטרתו ומאפשר לאחרים לראות את מטרתם. אלמנט אדמה רואה את טובת הכלל.ללא בקרה נכונה של אלמנט עץ הוא יוותר על מטרתו בגלל שהיא איננה משתלבת עם  מטרתם של אחרים. התוצאה של זה בטווח הארוך היא תחושת קורבנות. 

המצב הזה יבוא לידי ביטוי בתפקודי הטחול (SP) והקיבה (ST)  וביכולת לעכל ולהכיל. הבקרה של אלמנט העץ והתנועה של צ'י הכבד מעודדות את תהליכי העיכול ומניעות את האדמה מהעימדון המאיים והחיפוש הנרחב אחר היאחזות. זהו איזון בין חופש לבין ביטחון כאשר 

החופש (עץ) מאפשר לביטחון לא לאחוז, לדרוש ולהתעקש בכל סיטואציה, אלא להתרכז ביציבות מבלי לעצור את התנועה. 

 

אלמנט ראשי – עץ יין  אפשר לקרוא הרחבה - כאן 

מעגל יצירה

אלמנט מים שווה עם אלמנט עץ

אלמנט עץ מזין בעודף אלמנט אש

מעגל הרס

אלמנט מתכת הורס את אלמנט האדמה

אלמנט אדמה הורס את אלמנט האש

אלמנט מים הורס את אלמנט מתכת

מעגל בקרה

אלמנט מים מבקר ושולט בעודף על אלמנט אש

אלמנט עץ מבקר ושולט בעודף על אלמנט האדמה

מעגל העלבה

אלמנט מתכת מעליב את אלמנט האש

אלמנט מים מעליב את אלמנט האדמה

אלמנט עץ מעליב את אלמנט מתכת

קומבינציות גזעים

בין גיל 28-37 ,S7 אלמנט מתכת יאנג S2 ואלמנט  עץ יין (אלמנט ראשי) יוצרים צ'י של מתכת בעמודת השנה 

בין גיל 38-47 ,S6 אלמנט אדמה יין ואלמנט  S1 עץ יאנג בגזע השנה יוצרים צ'י של אדמה בעמודת היום.

בין גיל 48-57 ,S5 אדמה יאנג וS10  מים יין  בעמודת החודש יוצרים צ'י אש .   

בין גיל48-57, S4 אש יין ו S9 מים יאנג בעמודת השעה יוצרים צ'י עץ 

קומבינציות ענפים

 תרנגול  B10  בעמודת היום והחודש  ,יוצר חיבור הרמוני  לדרקון B5   בענף השנה,ובין גיל 48-57 - יוצרים

צ'י מתכת 

 בין גיל 17-27 , כבש B8 ,  וסוס  B7     בענף השעה יוצרים צ'י אש .

גיל 58-67 -B4 ארנבת (עץ)- CO יוצרת קונפליקט 180 קוטבי לשני התרנגולים B10(מתכת) בעמודת החודש והיום

גיל 58-67 B4ארנבת (עץ) CO יוצרת קונפליקט קוטבי לדרקון B5(אדמה) ST בעמודת השנה.

האלמנט הראשי שלה הוא עץ יין -WOOD YIN . הוא חזק ומוזן על ידי אלמנט המים. אלו שני האלמנטים החזקים במפה ושאר האלמנטים נחותים לעומתם, מבחינת עוצמה ותפקוד. אלמנט ראשי עץ יין עם תמיכה של מים מצביע על צורך בסיסי להיות בתנועה. בגלל האספקט הייני והנוכחות של עודף יין YIN כללי ( או חסר יאנג -YANG ) התנועה הזו ברובה נעה מתחת לפני השטח, כתנועת תודעה,מחשבות ורגשות. רעיונות שבאים ועולים, הרגשות שונות ורגשות שמבקשים למצוא ביטוי נכון והולם במציאות. ניתן לתאר זאת כצורת מחשבה של אמן אשר מגבש קונספט, הרגשה ואמונה ומבטא אותה בדרך מסוימת למשל בדרך יצירתית. יש כאן אמירה אישית, תדר שרוצה להיות ייחודי ובעיקר להיות ביצירה ותנועה שהיא מתמדת.

כאלמנט עץ היא מכוונת עצמה לפרוייקטים מוגדרי טווח כי בראש סדר העדיפות שלה זו נקודת הסיום. המים מזינים את התנועה בכח הרצון וברעיונות שבאים וזורמים ומקבלים ביטוי בתנועה של העץ. כאמור בגלל כמויות ואיכויות  YIN (בגזעים והענפים), זו תנועה

עדינה המבקשת שקט, איכות, יצירתיות ובעיקר מסר שאותו היא רוצה להעביר (חזון של מים). עוצמת היסודות מים\ עץ גבוהה כל כך שזה עיקר העיסוק שלה במישור המחשבה\תחושה ויש ציפייה ששאר הפרמטרים: גוף, מעשיות, ערכיות,דרך, מערכות יחסים פשוט יישרו קו עם המשוואה ועם העובדה כי רוב האנרגיה הולכת אל מים \ עץ .יש כאן קונפליקט שמתגבש ומתהווה מגיל צעיר מאד בפער בין המחשבה והרצון לבין הדרך והמעשיות בפועל כאשר רוב הפוקוס היה על מטרת חיים אחת והזנחה של השאר. 

אפשר לראות כי 4 הגזעים הראשיים מיוצגים על ידי עץ ומים -S1, S2 , S9,S10.  

גזע עמודת השנה -S1 עץ יאנג  ,גזע עמודת החודש-S10 מים יין , גזע עמודת היום -S2 עץ יין , גזע עמודת השעה-S9 מים יאנג.זה 

נכון שארבעת גזעים אלה יוצרים צ'י אחר ומגוון - אדמה, אש , מתכת , עץ - אך לבסיס שלהם כוח גדול ומשמעותי כי הם קובעים את 

מקןר הפוטנציאל. יצירת הצ'י של הגזעים מייצגת את המיקוד של הפוטנציאל הזה ( אפשר לקרוא על זה עוד - כאן )

לכן במערכת הגזעים הרחבה היא מקבלת קוטביות של יין ויאנג שווה מבחינת ההתייחסות למקור הגזעים קרי הפוטנציאל הקיים בטרם מעשיות, בטרם פעולה. הפולאריות של הגזעים והענפים אצלה מתחלקת כך שהעמודות הפעולה החיצוניות (שנה וחודש ) הן YANG ולב המפה הפנימיות (חודש, יום) הם עמודות YIN.  זה מצביע על אישה שהיא רוחנית, יצירתית וחזקה, שיכולת התנועה שלה נובעת ממים חזקים המופיעים בפולאריות של יין וגם של יאנג. משמע, רצון חזק וחיבור אל אמונה ואמת פנימית, חיפוש אחר דרך\ קבוצה או הגדרה חברתית ערכית רחבה אליה היא יכולה להיות שייכת,צורך לשרת,   עומק רגשי ונטייה לחיטוט פנימי, התמודדות עם שאלות והגדרה זהות. קונפליקט בין הצורך להיות מחוברת ומחוייבת או לחיות חיי לבדות על מנת שלא לאבד את הייחודיות שלה. דווקא אספקט ה YANG של המים הוא המרחיק והיוצר את הנפרדות\ בועה\ ריחוק בעודו דוחף את מימוש עצמאות, אינדיבידואליות, וחזון. זו אישה שמרגישה כי יש 

לה תפקיד\ יעוד בחיים הללו שהיא חייבת לעשות והיא מונעת ממקום זה. יש בה  נחישות, התעקשות על הדרך כפי שהיא, חיפוש אינטנסיבי אחר הזדמנויות, גירויים, אפשרויות מימוש פנימיות וחיצוניות הכוללות לימוד רב, סקרנות, התנסות, אומץ, ורצון לחוות עוד ועוד ולהכיר את עצמה מכל צדדיה. הפולאריות של העץ היא כפולה - גזע עץ יאנג בעמודת השנה וגם גזע היום הוא עץ יין = YIN . האלמנט הראשי שלה. לכן היא שולטת על שתי הפאזות של מים ועץ ובשני הקטבים YIN YANG , מבחינת פוטנציאל ולא בהכרח מבחינת יכולת מעשית .הYANG המשמעותי נמצא בעמודות השנה והשעה. עץ + (יאנג) , מים + אלו עמודות דינמיות האחראיות על הצד החברתי, הדרך שבה אדם בוחר להציג את עצמו בפני העולם ,הבחירה המקצועית, הגישה והתקשורת שלו עם חברה\ ציבור\ קהילה .

עמודת השעה היא דרך הפעולה בחיים קרי איך עם סך הנתונים שלה הוא תבטא את עצמה בפועל. בשני המקרים יש לה פולאריות יאנגית בעמודות פעולה : לכן המבט שלה, הגישה, התנועה,הדיבור מאד אסרטיביים, בטוחים, מהירים,  חדות, בהירות ,רזון, חוסר סבלנות, וזריזות אשר נמצאים בבסיס המעטפה שלה, כאשר היא יוצאת החוצה אל העולם, מראה את עצמה, מורה אחרים, רוקדת, בתנועה.

עודף היין הכללי (המופרז)  נמצא דווקא בעמודות הפנימיות -עמודת חודש ,עמודת יום , ושם יש ביטוי יין  YIN, התפזרות וחסר צורה כמו שניתן היה לצפות מעודף יין YIN בנתונים הכללים. של פיזור, לאות, חוסר התייחסות אל הגוף על גבול ההזנחה. זה מצב של דיכוי פנימי המופיע יחד עם רצון לפרוץ אל העולם בדרך יצירתית. 

כך נוצר מתח בין עולם פנימי YIN לעולם חיצוני YANG , והצרכים המשתנים שלה מטלטלים את התפקוד מקוטביות לקוטביות,ללא נקודת איזון משמעותית. הצרכים הרגשיים הפנימיים, המעשיים והיומיומיים מדוכאים מול הצורך לצאת ציבורית, להופיע, לחוות פתיחות אל מול קהל ועולם ואלו מקבלים את מלוא תשומת הלב והאנרגיה שלה, כמו אדם שמוקדש כל כולו לפרוייקט מסויים מבלי לעצור ולהבין את צרכיו היומיומיים ולתת את הדעת אל הדרך המעשית בא הוא צועד. 

צורת הדיכוי באה לידי ביטוי בדיכוי תזונתי ורזון קיצוני, שמירה על תפקוד גופני במתח רב, בפעילות יתר ואימון אינטנסיבי יומיומי ומתמשך שאיננו מתכלה אלא מזין את עצמו וממצא ומכלה את פוטנציאל אלמנט המים הגדול. אין פניות למערכות יחסים מחייבות, זוגיות או ילדים אף על פי שהצורך מופיע וקיים אצלה כל הזמן. קיימת תנודתיות קיצונית במצבי הרוח שלה,ברמות המתח, ביכולת להרפות,עם נטיה להביא את הגוף לאפיסת כוחות. 

היכולת של אלמנט האדמה לאזן את התנועתיות של העץ מוגבלת מאד וסימפטומים של LIV YANG RISING מופיעים כל הזמן בצורה של כאבי ראש וסחרחורות עם כאבי צוואר וסימפטומים של רוח. חוסר האדמה הבולט והחולשה הקבועה של הטחול( SP ) והקיבה (ST) ,ברמת ה QI,  נמצאים במצב של ערעור תמידי עם תזונה מצומצמת וקרה וטבעונות שאינה משקיעה במזונה אלא מסתפקת  באוכל בסיסי ופחמימות ולייצור GU QI נחות. התנועה האגרסיבית של אלמנט העץ וחוסר יציבות האדמה עם  LIV QI STAG- SP QI XU מייצרים מצב כרוני של שילשולים ועצירות לסירוגין, גזים ,תחושת נפיחות ומלאות גם בצריכה של מזון מועט, מתוק ופחמימתי.

הLIV QI שלה "נתקע" תכופות וגם ההתעלמות שלה לאורך שנים רבות מבניה של צ'י אדמה והעובדה כי זהו אחד האלמנטים החלשים ביותר אצלה באה למרות נוכחות עץ יאנג דרקון(ST ) בעמודת השנה שלה (וגם כעת - עשרת עמודי הגורל בגיל נוכחי 48-57- אדמה + דרקון) או בגלל הנטייה להתיש את האדמה מעצם היותה עמוד תווך יציב עבור הרבה אנשים סביבה-  משפחה מורחבת, תלמידי מחול, חברים.(תהליך שהתעצם מאד עם כניסת האדמה יאנג דרקון מגיל 48-57) - יש לה צורך חברתי להיות בתפקיד זה עבור אחרים (דווקא החוסר מזמן התנסויות באלמנט החסר ושם עליו מיקוד) אבל בתוכה היא רוצה שידאגו לה, שיכינו עבורה, שהטיפוח של האדמה יהיה חיצוני, חברתי ולא פנימי. זה מעניין כי היא תמיד נענית להזמנה של חברים ומשפחה לארוחות ובמצבים האלו היא מעידה כי "נפתח לה התיאבון". אם היא צריכה לדאוג לעצמה, זה לא קורה.

מגיל 17-27 אלו השנים בהם עיצבה את עצמה,  היתה בתקופה של מתכת יין (יוצר צ'י מים)- כבש ( אנרגית אדמה) - SI . 

הקומבינציה הזו יוצרת יחס תדר של בדידות לאורך כל התקופה , ושם בעצם התעצם תהליך הצמצום והדיכוי התזונתי \ רגשי. גם כי עסקה בהפרדות, שיפוט, ביקורת ותהליך זיקוק של פרטים קטנים (SI) - תהליכי מים של התנתקות ותהליכי הפרדה של SI , על מנת להגן על הלב HT שלה מפגיעות אפשרית ( פחד מאיבוד המטרה המרכזית שלה עם הצורך לחלוק את הזמן שלה להתחייבויות אחרות).

בראיה יותר רחבה אפשר לומר כי אלמנט מתכת הורס את אלמנט האדמה במעגל חמשת האלמנטים ( האדמה חלשה מידי) ולכן זה לא רק שאלמנט עץ תוקף את אלמנט האדמה אלא אלמנט מתכת שלו ומאיים על היציבות עם נוכחות חזקה מידי ביחס לאלמנט אדמה.

 שני ענפים מתוך 4 העמודות - חודש ויום מופיע B10 תרנגול (אנרגית מתכת יוצרת מים) - KI .כששני B10 מופיעים יחד זהו עימות של עודף מתכת הגורם להתנהגות כפייתית, שימת לב ודקדקנות בפרטים מצד אחד ואי שימת לב לפרטים רחבים, גלובליים, צרכים שאינם מופיעים בגבול הנוחות המיידית. 

עמודת החודש הינה האנרגיה שאנו מקבלים מהורינו, חוויות הילדות המוקדמות שלנו, הדרך שבא אנו רואים את ההורים שלנו

והקונפליקטים שלנו איתם. אלו הזיכרונות הקשר\ התלות\וגיבוש תפיסת העולם המתרחשת בילדות. זה גם האנרגיה או "המנוע " שלנו - מה שקובע קצב, מהירות,התנהלות כהיקש לזיכרונות עבר, זיכרונות המעצבים מצב תודעתי נוכחי. עבורה אבא שלה מיוצג ע"י הגזע המופיע בחודש S10 -אלמנט מים יין (היוצר אש ) והאמא B10 תרנגול. בגלל שהיא שייכת לאלמנט ראשי עץ יין - ורואה את אבא שלה (עמדת הגזע בחודש )כאלמנט מים הוא מזין אותה במעגל חמשת האלמנטים, ולכן הוא הכח המניע בחייה, המשאבים, השקט, כח הרצון, ההתמדה והצורך להתחבר לדרך ושיטה. S10 יוצר אש ולכן הוא גם זה האמון על אלמנט האש שלה על פי ראייתה אך כאן דווקא קיים מעגל בקרה חזק מידי בו המים מכבים את האש קרי מתקיים חזון, כח רצון, הוצאה לפועל, פריצה אבל המימוש (אש ) קטן מאד וכבוי , קרי : מימוש צר, תחושת סיפוק קטנה וחסרה, הרגשה חסרה כאילו היא לא נמצאת במקום הנכון, חוסר אהבה.

האמא מיוצגת על ידי B10 תרנגול (ענף החודש) . מתכת יין המבקר ושולט על אלמנט העץ (אלמנט ראשי שלה) . מצביע על החשיפה שלה מילדות לביקורת, למה נכון ומה לא, פיתוח תחושת צדק ואובססיה לפרטים שקיבלה כשיקוף מאמא שלה. האיכות היא "כוכב צבא" קרי  קריאה למשמעת עצמית, התנהלות נכונה, דקדקנות בפרטים, בהתנהלות והתארגנות בלתי נגמרת. ההשפעה של האמא שלה עליה היא דרמטית ובנוסף : עמודת היום היא האגו שלנו, הצרכים , התשוקות, ובן הזוג כפי שאנו רואים אותו. 

עבורה בשתי העמודות (חודש-יום) יש שני B10 תרנגולי מתכת היוצרים "קרב חרבות" או עימות רגשי\ מנטלי בסיסי הנשען על נטיה לביקורת ושיפוט רב מידי, התייחסות גדולה מידי אל הצורה ולא אל התוכן, אובססיביות, רגישות יתר לביקורת, צורך במעמד וסטאטוס מקצועי ביחס לצורה ולא לתוכן בהכרח. קרי יש מעקב אחר כל תנועה, שינוי או השתנות המתרחשת סביבה וזו משודרת מנטאלית אל העולם הרגשי כהפרעה, צרימה המתורגמת כפגיעות. זו שליטה לוגית על העולם העולם הרגשי במצב בו השכל לא מאפשר לרגש להביע את עצמו ואת צרכיו הרגשיים כשאלו מעלים פגיעות או קונפליקט כי הרי באלמנט מתכת קיים הצורך בשלמות. במקרה של מתכת יין - שלמות הצורה.

ענף היום הוא בן הזוג, ולכן היא רואה את בן הזוג (שאין לה) בדיוק כפי שהיא רואה את אמא שלה. והקונפליקט המתכתי הזה הוא ההמנעות שהתמידה בה בנוגע לבן זוג - בכל מקרה הגישה לכך מבחינה טיפולית היא חוסר איזון מתכת ההורסת את האדמה. 

ניתן היה לצפות שאם כניסת אנרגית S6 B6 - אדמה יין (יוצר אדמה)- נחש (ב Years Luck) בגיל 38-47  יהיה שינוי כי יש הגברה משמעותית של אדמה והרס האדמה ע"י מתכת בהזדמנות לשינוי ואכן היו ניסיונות והתכוונות רבה בגיל הזה אך הפתרון לא היה זוגיות כי אם רכישת דירה וביסוס ביטחון כלכלי. התקופה הבאה גיל48-57 - S5 אדמה יאנג (יוצר אש ) B5 דרקון גם היא לא הביאה את זה כי הצירוף דרקון B5 עם B10 תרנגול יוצר צ'י חזק של מתכת. שוב , אותו קונפליקט. שוב יותר מידי מידי מתכת על אדמה, מעגל הרס שבוא גם כל נושא דיסהרמוניות הקיבה (SP-ST- CO ) מוחמר מאד.   

מגיל 8-17 -S9-מים יאנג (יוצר עץ) ,B9 קוף (אנרגית מתכת) - BL . זו צרוף הבונה משמעת עצמית, בנית עמוד שדרה של ערכים, 

מזמן התנסויות של חיתוך, זיקוק, פרידות, הפרדה של טפל מעיקר ולימוד כיצד לסיים דברים ומצבים. זהו צירוף המייצג נחישות, משמעת עצמית חזקה, שליטה עצמית, בידוד, פירוד ובניה של נקודת השקפה מתבוננת, משקיפה ולא מעורבת. 

עבורה כאלמנט ראשי עץ יין - WOOD YIN ריבוי המתכת בענפים הראשיים (חודש , יום ) מעיד כי הגישה הפרקטית והמעשית לחיים עוצבו מגיל הילדות המוקדם (8-17) כהתנסות מעשית של הפרדה ובידול שהם אינם האנרגיה הטבעית הזורמת ,המסתגלת, היצירתית והאופיינית לאלמנט עץ . להיפך - זו הליכה על פי חוקים, ערכים ובעיקר בתוך מסגרות המייצרות ערך, חשיבות וסטאטוס חברתי בגישה שהיא כמעט דתית ויש פה השפעה דרמטית של ההורים (עמודת החודש מים-מתכת) . אלמנט עץ יין מתמזג עם כל אחד באופן טבעי, פתוח לקבל רעיונות, מחשבות וכל סוג של הכוונה או רעיון אשר יכול להועיל לו על מנת לממש את המטרות שלו.

אם אלמנט מתכת מקלף ומשליך את המיותר ועל ידי כך מגיע אל הזיקוק העצמי, אלמנט עץ אוסף תוך כדי תנועה ומקרב אליו את אלו היכולים להועיל לו, כאשר המטרה מקדשת את האמצעים. אלמנט עץ מתעב קילוף, זיקוק וזיכוך, הצטנעות והסתופפות אל תוך תחום צר ולוגי. הוא רוצה להתפזר,להעיז,להפיץ, ליזום ולפרוץ. אך האלמנט שלה הוא עץ יין YIN ולכן יש רק את הרצון להיות כזו בפועל יכולת הפריצה היא  מוגבלת ולכן נסחפת היא אל עולמות דימיון ויצירה, ריקוד וסחרור. 

ביחס ל 5 האלמנטים במפה שלה,עוצמת אלמנט עץ אצלה היא גבוהה מאד, יותר מאלמנט המתכת. קרי - הגישה של עץ מנצחת -דחיפה והפצה. אבל בגלל שהמתכת נוכחת בענפים הראשיים וגם בגיל הילדות המוקדם (8-17)(וגם בגזעים בתקופות גיל 18-27+28-37)  זה אומר כי כי מילדות עד גיל 37 ברמת הפעולה המעשית, היומיומית, התודעתית\ רוחנית היא מתנהלת יותר על פי המתכת-בעיקר YIN. אז הביקורת , החשיבה הלוגית, ההכנסה של התכנים למסגרות, בדיקת המסגרות והאובססיביות אל הפרטים היא דרך מעשית שלה שמגבילה ומצמצמת

את התחום הרגשי \ פיסי אל חוקים וערכים שנאספים לאורך החיים החל מגיל הילדות , דרך ההורים - בעיקר אמא שלה  דרך בן הזוג ודרך העובדה כי 2 ענפים שלה וגזע היום הראשי שלה (עץ יין המייצר מתכת) מקבעים למעשה את התפיסה העצמית וההזדהות שהיא בעצם מתנהגת, חושבת, מאמינה ומתנהלת יותר כמו מתכת ועדיין בחרה להיות רקדנית בתנועה (עץ)ומתמידה בזה כל חייה. 

מה שנשאר כברירת מחדל הוא להניע את העץ ללא הפסקה ולנסות לאזן צורך בסיסי של תנועה,פיזור והפצה ,דחיפה, הצבת מטרות עצמיות והימנעות מחלק מאד חזק בתוך האישיות שלה שהיא מתקשה להתמודד איתו- אלמנט מתכת. עצירה והחלשה של העץ לא באה בחשבון כי אז אלמנט מתכת עולה ומבקר את העץ. קרי יש התנייה שהתנועה חייבת להיות מדודה, מתוכננת, בתוך מסגרת אסתטית(כמו בלט ) בדיוק מה שהיא סולדת ממנו כרקדנית ולכן היא שמה את כל מרצה והוויתה על ההיפך, על מה שמתחבר ומייצג את האלמנט הראשי שלה עץ -מחול מודרני אשר מקדש את התנועה הספונטאנית, היצירתיות ובעיקר היציאה מהגבולות.

כל תקופת הילדות עד גיל 16 - (תקופת 8-17 - S9 מים יאנג (יוצר עץ) B9 קוף - מתכת יאנג -BL )או קונפליקט מתכת -עץ . סבלה מדלקות גרון כרוניות בתדירות גבוהה מאד מלווה בטיפולי אנטיביוטיקה אינטנסיביים. זה מסביר את הרקע שנוצר בתקופה עקב נוכחות של אנרגיית מתכת חזקה מידי, ריסון אלמנט העץ רוח חום ודלקתיות הקשורה בעיקר למתכת יאנג - CO דרך הקשר לאדמה.  מתכת הורסת את האדמה - מופיע כנטייה של האדם להוציא את עצמו מהכלל. קביעת חוקים, מגבלות,דחיקה ודחיסה רגשית, לבדות , פיתוח תפיסת עולם המתבוננת על החיים מהצד, כמשקיף ולא כמעורב, התגברות של חשיבה לוגית אנליטית.

זה בנוסף למעגל אלמנט מים מעליב אלמנט אדמה ובוחר בגישה נוקשה ומפתח תפיסת עולם פילוסופית כמו " לא הייתי רוצה להביא ילדים לעולם כזה " או חיפוש אחר מסגרות רוחניות \ לימודיות אשר מבודדות את הפרט מהקיבוץ האדמתי המקובל והמוסכם על פי דעת רוב

קרי חיפוש אחר דרך חיים ייחודית, אשר מקדשת דבר מה אחר : מקצוע, עיסוק , תחביב . 

מגיל 18-27 מופיע S8 מתכת יין(יוצר מים) -B8 כבש (אלמנט אדמה ) SI ,  הצרוף מופיע באיכות של בדידות , קרי נתק חברתי דווקא בתקופת כבש שהיא הרבה פעמים דווקא תקופה של ריבוי מערכות יחסים \ סוציאליות\ נישואין.בגלל השייכות לאלמנט האדמה . כאן הניתוק הוא על האדמה או מהאדמה.B8 כבש (SI ) מייצר חיבור הרמוני עם B7 הסוס (אש ) - HT בעמודת השעה -צ'י אש - דרך הפעולה בחיים- זו הפעלה רגשית, תשוקה, פתיחות ותקשורת אך רק כרצון, המתכת יין (יוצר מים)בגזע סוגרת את האנרגיה הזו דרך מעגל מתכת מעליבה אש, ודרך מים מכבים אש (יש לה כמות עצומה של מים ביחס לאש).   

הנדנדה הזו מופיעה לאורך כל חייה עם רצונות מתחלפים, דחיפה וריסון ושמירה על תנועה מתמשכת שכאשר היא נמצאת בה היא חווה זרימה שמחה , תנועתיות , מימוש ויציאה מהגבולות העצמיים שלה למרחב מאושר,מרחף, מעבר לקרקע האדמה, להתחייבויות והאחריות שהיא משתדלת לקחת על עצמה פחות. 

גיל 38-47 - S6 אדמה יין SP(יוצר אדמה)-B6 נחש ( אנרגית אש ) - SP , היתה התקופה היחידה עד היום בהן התנסתה בתדר אחר. המלחמה הפנימית שלה קיבלה ביטוי מוחלש ואף הרמוני הרבה יותר. צירוף הגזעים S6 אדמה יין +S1 עץ יאנג (עמודת השנה)מייצר צ'י של אדמה. בגיל 38 בפעם הראשונה לא הופיעה מתכת בעמודים המתקדמים שלה וזה אפשר לאלמנט האדמה להתאוורר ולחפש את הביטוי הרגשי דרך הרגש ולא דרך השכל. אלו בדיוק השנים שהיא חיה בחו"ל,רחוק מהאדמה המוכרת, חוותה מערכות יחסים, הכרויות, פתיחות, הצלחה כלכלית, ושפע של חברים והזדמנויות. אלו היו השנים שבהם הביטוי המקצועי שלה היה החזק ביותר, עם ההד החברתי והפידבק הגדול ביותר.

גם הגזע וגם הענף בתקופה הם טחול -SP היא שיפרה את תזונתה, עלתה במשקל, הרגישה חזקה פיסית, רגשית והסימפטומים שלה נסוגו באופן טבעיזה המשיך עם שובה לארץ בגיל 45 . היא רכשה דירה והחלה "להסתדר" , לקחה אחריות, ניהלה בתבונה את ענייניה והתחזקה במשך 10 שנים אלו.

   

מגיל 48-57 -S5 אדמה יאנג ,B5 דרקון (אדמה) ST - זה חיזוק מאד משמעותי לאלמנט האדמה ואמור היה לעזור לה לבסס את עצמה עוד יותר, להתקרקע , לחזק את מערכת העיכול שלה,להאט ולייצר יכולת הכלה ושייכות אבל הדרקון (ST ) מייצר חיבור חזק ל B10 תרנגול (מתכת) KI , והם יוצרים צ'י מתכת כפול , מה שהחזיר בפועל את הגלגל אחורה למתח ועימות מחודש של עודף מתכת על אדמה והעמיק שוב את עוצמת הסימפטומים. וזה הזמן הנוכחי בו פנתה אלי לטיפול.

אנרגית השנה הכללית 2016- 2017 היא מתכת,  שנת 2017- S4 אש יין (יוצר עץ) B10 תרנגול מציבה בפניה אתגר רגשי, וחזרה לאתגר מוכר של קונפליקט עץ -מתכת , מתכת שהיא כלל לא זקוק לה והחמרה של חוסר אדמה. מה שניתן לעשות הוא לפזר את המתכת העודפת, ולעבוד על חיזוק המרכז של האדמה תוך ויסות אלמנט העץ. זו עבודה שיש לעשות עד גיל 58-67 -S4 אש יין , B4 ארנבת (עץ ) CO יש אפשרות להיפוך משמעותי כי נכנסת אנרגית אש - עץ .S4 הארנבת מייצרת קונפליקט ועימות עם B10 שני התרנגולים בעמודות החודש והיום וגם מול הדרקון בעמודת השנה . זה מצביע אפשרות לשינוי בתפיסה, בתודעה ובהתייחסות שלה כי התנועה תהיה קלה בהרבה ולא איטית ומרוסנת כמו בזמן הנוכחי

אש עבורה זה ביטוי ומימוש, הגעה להישגים והכרה, תקשורת רגשית עם הסביבה, התרחבות והתנסות בתחומים חדשים, התפתחות אישית ואפשרות להשלמה. אש יין נוגע בהשכלה, בלימודים והרחבת אופקים. 

 

אסטרטגיה טיפולית

 

אני מתייחס אל האסטרטגיה הטיפולית כמו אל תכנית פעולה שבה אני מתקדם על פי השלבים המתוכננים. יחד עם זאת :תכנית זה מצוין אבל יש גם מציאות ולכן - הדופק קובע וגם יכולת המטופל  .שניהם  צריכים לאפשר את התכנית ולשקף את השינויים המתרחשים או שלא.

בנוגע לדופק - חייב לשקף את אפשרות המימוש של הטיפול. בחיזוק זה פחות קריטי אבל בפיזור זה מאד משמעותי. אני לא אפזר כאן מתכת או עץ אם הדופק לא מאפשר את זה. כנ"ל לנקודות מוצא. גם אם יש עודף אדמה על אש לא אפזר נקודת אדמה על מרידיאן אש כמו HT7 או PC7. כנ"ל לגבי המתכת - לא אפזר LU9 נקודת אדמה על מתכת רק כי אני רוצה לחזק אדמה ולהחליש מתכת כי זו גם נקודת מוצא. יש הרבה דרכים יצירתיות לחזק או להחליש אלמנטים אבל צריך לזכור שחוק הכלים השלובים עובד תמיד וצריך לקחת בחשבון את השינויים שיתרחשו במעגלים רחבים יותר. 

התכנית כוללת ליווי ושיתוף המטופל בכל טיפול בשינוי שאנו רוצים והאיזון הנכון לו, מעבר לסימפטומים המטרידים. 

אני עובד גם עם נקודות 5 האלמנטים , H.E.M , מרידיאנים מיוחדים, תלוי בטיפול ובמטופל. כל עוד אני עובד על התכנית אני דוקר מעט נקודות ככל שניתן בד"כ בין 1-3 נקודות דיקור. במצבים אקוטיים זה יכול להשתנות.  

1. חיזוק אדמה ופיזור עודף עץ. וויסות LIV QI , הורדה של רוח +עודפי YANG מהחלק העליון של הגוף. 

   כל זאת מבלי להחליש את העץ(אלמנט ראשי) . מחייב תמיכה של מים לפני שמווסתים\ מפזרים עץ. (למשל- LIV8\GB43, BL64\KI4,   ST42,LIV3, SP4 ) 

2.חיזוק SP QI + ST  וחיזוק אלמנט אדמה בעבודה על תחושת שייכות, תהליכי הכלה ועיכול, והזנת אש- אדמה .פיזור סימפטומים של          גודש, נפיחות.( למשל SP4, SP3 , ST40, SP21 , ST41 , SP6, SI8 , PC7  ) 

3.פיזור עודף אלמנט מתכת ,פירוק ופיזור מעגל הרס - מתכת -אדמה. 

   זה מתבצע בשני אופנים : א. פיזור מתכת - חיזוק מים- חיזוק עץ ( למשל פיזור BL67 , LU10 , חיזוק KI7 ,KI3 , LU5 , LIV4 , LIV8) 

   ב. חיזוק אש - חיזוק אדמה - פיזור עץ - בניה של בקרת אש  על מתכת (למשל GB38, LIV2 ,PC5 ,HT4 ,  SI3 , פיזור LU10, CO5 , 

אלו רק דוגמאות כמובן.  זה טיפול באשלב בו את CHONG MAI , YIN QIAO , DAI MAI 

וכנ"ל לגבי  SHAO YANG \ JUE YIN ונקודות ההתייחסות אליהם . 

  אשמח ואודה לכם אם תשתפו  אחרים

צרו קשר

TEL- 054-4864312

עקבו אחרי

  • Facebook - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle
  • Twitter - Grey Circle

 Dragonfly.co.il © 2019 כל הזכויות שמורות ל- רן בן-אלי